mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterHôm Nay1083
mod_vvisit_counterHôm Qua6457
mod_vvisit_counterTuần Này26622
mod_vvisit_counterTuần Trước48712
mod_vvisit_counterTháng Này154585
mod_vvisit_counterTháng Trước176027
mod_vvisit_counterTất cả10295898

We have: 135 guests, 1 members online
Your IP: 54.159.30.26
 , 
Today: Feb 23, 2018

 

Vì lỗi kỹ thuật nên số lượng người truy cập sẽ được đếm lại từ tháng 3 ngày 25 năm 2014 và bắt đầu từ con số 1.581.247 (số người truy cập cũ)



Kỷ niệm ngày nhận Phó Tế
KY NIEM NGAY NHAN PHO TE # 25 = MOI TUAN MOT NHAN VAT PDF Print E-mail

Z- Mỗi tuần 1 nhân vật
z-Đại Hội 2015 Update

Cám ơn lời khích lệ
Ban TT Lien Lac / 5 giờ ago

Chúa Nhật July 20, 2014

Hôm qua, Thầy Mậu, Seattle có gởi cho ptvvgiaoluu một bài thơ, xin đăng tải để cùng thưởng ngoạn.

Thầy Mậu có tài 'cảm tác' rất nhanh nhẹn và phong phú đó... cám ơn Thầy Mậu đã khích lệ ptvvgiaoluu

Ban TT Liên Lạc.

One Month Annniversary of ptvvgiaoluu blog, Happy Thôi Nôi...

TRANG NHÀ CĐPT/VN/HOA KỲ

Mỗi sáng vào thăm trang nhà

Chỉ cần gõ nhẹ là ta thấy liền

Khuôn mặt Quý Thầy thật quen

Thầy Hoàng, Thầy Định, Thầy Tuyền...thân thương

Các bản tin tức tinh sương

Tin Mừng Lời Chúa vấn vương tâm hồn

Mỗi ngày chiêm niệm suy tôn

Học, hiểu, hành đạo: chuyên môn ta cần

* * *

Phó Tế tôi tớ tha nhân

Chúng con xin Chúa ân cần đỡ nâng

Sứ vụ nặng, nhẹ xin vâng

Chu toàn trách nhiệm kính dâng Chúa Trời

Phó thác, trông cậy vào Người

Dù bao thử thách trong đời chông gai

Danh xưng Phó Tế đừng phai

Duy trì, phát triển tương lai sáng ngời.

July 19/2014

Pt. Phillip Mậu

Thank you Deacon Mậu for your "building up the Kingdom of God."
Kỷ niệm post no. 80

 
KY NIEM NIEM NGAY NHAN PHO TE # 24 = THO DAI HOI PHO TE PDF Print E-mail

ptvvgiaoluu
Trao doi de xay dung God's Kingdo

Đại hội Phó tế Koinonia VI Seattle 2015
Ban TT Lien Lac / 19 giờ ago

ĐẠI HỘI PHÓ TẾ KOINONIA

Kỳ VI – 2015 SEATTLE

             ----***----

Chỉ còn một năm nữa thôi

Đại Hội Phó Tế mà tôi trông chờ

Chuẩn bị sắp xếp thời giờ

Chung về họp mặt ước mơ bao ngày

Đại Hội kỳ sáu (VI ) lần này

Cao nguyên nắng ấm biển say tình nồng

Vi vi thông ngát xanh trong

Mùa hè lý tưởng ước mong đón chào

*

* *

Phó Tế khắp chốn nơi nao

Nhớ ghi ngày rõ ngay vào sổ tay

Ban Tổ Chức đã hăng say

Họp hành bàn thảo mai này lên khuôn.

Chương Trình sớm báo tiếp luôn

Xin Chúa chúc phúc trào tuôn ơn lành

Ơn Gọi Tôi Tớ trung thành

Phục vụ Hội Thánh thực hành khắp nơi

Cảm tác sau ngày họp BTC
Seattle, WA. July 17 2014

Pt. Phillip Mậu

 
KY NIEM NGAY NHAN PHO TE # 23 = THO THAY MAU HOI AM PDF Print E-mail

BÀI THƠ HỒI ÂM THẦY ĐỊNH.

Cám ơn Thầy Định tặng khen.

Nhà thơ nổi hứng không tên ấy mà!

Nguyện ước chỉ mong rằng là:

Bà con hưởng ứng tà tà vào thăm.

Trang nhà Phó Tế tiếng tăm.

Mỗi sáng gõ cửa xem trăm Tin Mừng.

Nối kết vòng tay, chung lưng.

Đoàn kết dựng xây danh xưng khắp miền.

Tôi Tớ tha nhân kết liên.

Phục vụ vì Chúa triền miên hết tình.

Phó Tế anh em chúng mình.

Cùng chung lý tưởng phúc vinh Nước Trời.

Seattle, WA. July 18/2014

Phó tế Phillip Mậu

 
KY NIEM NGAY NHAN PHO TÊ # 22 = PHO TE EPHREM PDF Print E-mail

9 Tháng Sáu

Thánh Ephrem - PHÓ TẾ
(306-373)

Là nhà thơ, nhà giáo, nhà hùng biện và bảo vệ đức tin, Thánh Ephrem là người Syria duy nhất được xưng tụng là Tiến Sĩ Giáo Hội. Ngài tự mặc cho mình một trọng trách là chống với các học thuyết lầm lạc đang lan tràn vào thời ấy, và luôn luôn là người bảo vệ đức tin Công Giáo mạnh mẽ.

Sinh ở Nisibis, Mesopotamia, Thánh Ephrem được rửa tội khi là thanh niên và nổi tiếng là một thầy giáo nơi quê của ngài. Khi hoàng đế nhượng lại phần đất Nisibis cho người Ba Tư, Ephrem cùng với các Kitô Hữu khác trốn sang Edessa (thuộc Thổ Nhĩ Kỳ ngày nay) để tị nạn. Ngài được cho là đã đem lại vinh dự lớn lao cho một trường kinh thánh ở đây. Ngài được phong chức phó tế nhưng không muốn làm linh mục.

Ngài có tài sáng tác văn chương và các tác phẩm phản ảnh sự thánh thiện của ngài. Mặc dù không phải là một học giả vĩ đại, các văn bản của ngài cho thấy sự hiểu biết sâu rộng về Kinh Thánh. Khi viết về mầu nhiệm của sự cứu độ loài người, Thánh Ephrem cho thấy một tâm linh nhân bản dễ mến và thiết thực cũng như sự sùng kính lớn lao đối với nhân tính Ðức Giêsu và Mẹ Maria.

Người ta nói rằng vào năm 325, ngài đã tháp tùng đức giám mục Giacôbê của Nisibis đi tham dự Công Ðồng Nicea. Chắc chắn rằng các văn bản của ngài là một bảo vệ hùng hồn cho thiên tính của Ðức Giêsu Kitô. Ngài còn sáng tác thi ca để chống với lạc giáo Gnostic. Ngài lấy những bài ca bình dân của người lạc giáo, và dùng chính âm điệu của họ, biến đổi thành những thi ca mang ý nghĩa chính truyền. Thánh Ephrem là người đầu tiên đưa thánh thi vào phụng vụ chung của Giáo Hội như một phương tiện để dạy dỗ người tín hữu. Ngài sáng tác thi ca nhiều đến nỗi được xưng tụng là "Ðàn Thụ Cầm của Chúa Thánh Thần."

Thánh Ephrem yêu quý một đời sống thanh bạch, khắc khổ trong một hang nhỏ ở ngoại ô thành phố Edessa. Ngài cũng thường vào phố để rao giảng. Trong thời kỳ nạn đói năm 372, ngài tiếp tay phân phối thực phẩm cho người đói, và tổ chức việc chữa trị người đau yếu. Ngài tận tụy trong công việc này đến nỗi kiệt sức, lâm bệnh và từ trần vào khoảng năm 373.

Lời Bàn

Nhiều người ngày nay vẫn khó chấp nhận việc ca hát trong nhà thờ. Tuy nhiên, ca hát là một truyền thống có từ thời Cựu Ước và Tân Ước. Ðó là một phương cách tuyệt vời để biểu lộ cũng như kết tạo tinh thần hợp nhất và niềm vui cho cộng đoàn. Thi ca của Thánh Ephrem được một sử gia thời xưa xác nhận là đã "đem đến vẻ lộng lẫy cho cộng đoàn Kitô Hữu." Ngày nay, chúng ta cũng cần có những người như Thánh Ephrem để cộng đoàn thêm thánh thiện trong lời ca tiếng hát.

Trích từ NguoiTinHuu.com

------------------------
Lời Chúa hôm nay

 
KY NIEM NGAY NHAN PHO TE # 21 = ACTIVE PERMANENT DEACON PDF Print E-mail

USCCB/MR
Facebook Twitter - USCCB Twitter - USCCBEspanol YouTube
MORE THAN 15,000 ACTIVE PERMANENT DEACONS IN U.S. CHURCH
Most married, white; 70 percent age 60 or older
Number of deacons at retirement age increasing
Better ethnic mix than priesthood, less than general Catholic population
May 29, 2014
WASHINGTON—The 2013-2014 annual survey of permanent deacons in the United States finds the majority are married Caucasians, and the number at retirement age is on the increase. The survey also finds that U.S. permanent deacons reflect a greater ethnic mix than U.S. priests in general but less of a mix than the general Catholic population.
The findings are outlined in "A Portrait of the Permanent Diaconate: A Study for the U.S. Conference of Catholic Bishops 2013-2014." The study was conducted by the Georgetown University-based Center for Applied Research in the Apostolate. The entire report can be found at www.usccb.org/beliefs-and-teachings/vocations/diaconate/
"Ever since their inception into the modern church in the 1960's, permanent deacons have served generously in our parishes, institutions and communities and remain special gifts to the Church," said Bishop Michael F. Burbidge, chairman of the Committee on Clergy, Consecrated Life and Vocations. "As their median age increases, we must take necessary steps to invite others to hear the Lord's call to serve as deacons."
Major findings from arch/dioceses that responded to the survey note the following:

Chicago, with 745 permanent deacons, has the most permanent deacons, followed by Galveston-Houston (418), Los Angeles (407) and Philadelphia (336). Adjusting for Catholic population size, Latin rite dioceses with the lowest ratio of Catholics per permanent deacon include Fairbanks, Alaska (664 Catholics to every deacon), Lexington, Kentucky (722 Catholics per deacon), Amarillo, Texas (748 Catholics per deacon), and Jefferson City, Missouri (787 Catholics per deacon).

The 133 Latin Rite responding arch/dioceses (out of 178 arch/dioceses) report a total of 13,866 permanent deacons. The two arch/eparchies (out of 17 arch/eparchies) that responded report 48 permanent deacons. It is estimated that there are as many as 18,725 permanent deacons in the United States today. An estimated 15,191 deacons, or about 82 percent, are active in ministry.

The Los Angeles Archdiocese has more than 10,000 Catholics per deacon. Other arch/dioceses with high numbers of Catholics per deacon include El Paso, with more than 26,500 Catholics per deacon, Fresno and San Jose in California, with more than 16,000 Catholics per deacon, and San Bernardino with more than 14,000.

On average, responding arch/dioceses and arch/eparchies report 84 deacons in active ministry. The inactive include 15 percent who are retired, one percent suspended from active ministry, one percent on a leave of absence, and two percent inactive for other reasons.

Ninety-three percent of active deacons are currently married. Four percent are widowers, and two percent have never been married. Less than one percent are divorced or remarried.

Ninety-four percent of active deacons are at least 50. About a quarter (24 percent) are in their 50s, four in ten (42 percent) are in their 60s, and more than a quarter (28 percent) are 70 or older. Seven in ten active permanent deacons (70 percent) are at least 60. According to Canon Law and the National Directory for the Formation, Ministry, and Life of Permanent Deacons in the United States, the minimum age for ordination to the permanent diaconate is 35. Nine in ten arch/dioceses (91 percent) have a minimum age requirement for acceptance into the diaconate formation program. The minimum age ranges from 29 to 45, with a median age of 32.

Dioceses have mandatory ages of retirement from active ministry for deacons. Twelve percent require retirement at age 70; 85 percent at 75, and three percent at another age.

Seventy-eight percent of active deacons are non-Hispanic whites. Sixteen percent are Hispanic or Latino. Three percent are African American and 3 percent are Asian or Pacific Islander. One percent of active deacons are Native Americans or members of other racial/ethnic groups.

Active permanent deacons are more diverse racially and ethnically than U.S. priests, although not as diverse as the U.S. Catholic population. According to a national random survey of priests conducted by CARA in 2009, 92 percent of U.S. priests are non-Hispanic whites, 3 percent are Hispanic or Latino, 2 percent are African American or black, and 3 percent are Asian American.

Six in ten active deacons (60 percent) have at least a college degree. More than one tenth (11 percent) have a graduate degree in a field related to religion or ministry.

Eighty-three percent of responding arch/dioceses require post-ordination formation of deacons, with a median of 20 hours of post-ordination formation annually.

Nearly three in ten (28 percent) active deacons have a graduate degree. Almost twice as many have a graduate degree in a field not related to the Diaconate (17 percent) as have one in a religious field such as religious studies, theology, Canon Law, etc., (11 percent).

One third (32 percent) of active permanent deacons have a bachelor's degree as their highest level of education. About one in five (18 percent) has some college education or an associate's degree as their highest level of education. One fifth (20 percent) have a high school degree or GED. Very few active deacons (1 percent) have less than a high school degree.

During the 2013 calendar year, responding arch/dioceses reported 355 deacons retired from active ministry and 237 died. In 2013, 19 deacons requested laicization.

Twelve permanent deacons were reported to have left the diaconate to prepare for the priesthood, slightly more than what was reported in 2012 and 2011.

About one in six (16 percent) active permanent deacons are financially compensated for ministry. Deacons compensated for another parish ministerial position (in addition to their diaconal responsibilities) make up the largest proportion among those compensated for their ministry.

Among deacons compensated for full-time ministry, three in ten (30 percent) are paid for a full-time ministerial position in a parish, such as director of religious education (DRE) and youth minister.

Fewer than one in ten deacons in a compensated ministry (8 percent) serve the diocese in a ministerial position (e.g., diocesan DRE, diocesan youth minister) and the same proportion serve in a non-ministerial position, working, for example, in administration, business, finance.

Almost one in four deacons (23 percent) are financially compensated for ministry in hospitals or in prisons. One in ten (10 percent) is financially compensated for the pastoral care of one or more parishes under Canon 517.2, either full-time or part-time.

---

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 3 of 6